Attentie: Op Marktplaats en Facebook zijn oplichters actief die verkopers een link sturen van een look-a-like PickThisUp of Brenger pagina, waar je gevraagd word om via IDIN je adres te verifiëren en het aankoopbedrag te ontvangen. Maak hier geen gebruik van en meld het betreffende account z.s.m. bij Marktplaats of Facebook.

Koerier van de maand: Adrian Szolosi

24 februari, 2020

Meer artikelen

Hoe heb je PickThisUp gevonden?

Van oorsprong zit ik in de schoonmaak business. Aangezien ik daar een bus voor gebruik en door het hele land rijd, realiseerde ik dat ik tijdens mijn schoonmaak werkzaamheden ook logistieke werkzaamheden kon verrichten. Ik ben toen op het internet gaan zoeken naar mogelijkheden en kwam bij PickThisUp uit. Na een telefoongesprek met de PickThisUp klantenservice over hoe het werkt was ik enthousiast en heb ik me aangemeld.

Hoe ziet een gemiddelde werkdag er uit?

Mijn werkdag begint altijd s ’ochtends vroeg. Ik laad dan mijn bus in met spullen die ik vervolgens weer ga afleveren. Dit doe ik eigenlijk de hele dag. Spullen ophalen, opslaan en vervolgens weer afleveren bij de klant. Als ik s ’avonds thuis kom duik ik achter mijn laptop om te kijken welke opdrachten er op het platform staan zodat ik mezelf weer kan aanmelden voor nieuwe opdrachten. Dit doe ik soms ook overdag, maar als ik in de auto zit is dit vaak lastig.

Wat zijn de voordelen van werken voor PickThisUp?

Het verdient goed en elke dag is anders. Dat zijn echt de twee grootste voordelen. Je hebt nooit dezelfde klanten en nooit dezelfde spullen om te vervoeren. Dat maakt het elke dag weer spannend. Toen ik 6 jaar geleden naar Nederland kwam ben ik vrijwel meteen de logistiek in gegaan. Ik doe het nog steeds, dus dat zegt genoeg. Ik wil ooit graag mijn eigen onderneming in de logistiek beginnen. PickThisUp helpt mij om te ervaren hoe dat werkt in de praktijk. Van het maken van een offerte tot eigen planning tot het contact met de klant.

Wat zou je nieuwe koeiers willen meegeven?

Dat de planning op orde is. De eerste twee maanden deed ik dit zelf niet goed haha. Ik nam opdrachten aan in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag op dezelfde dag. Je leert dan vanzelf dat plannen nogal belangrijk is, vooral met het verkeer in de drukke steden.

Daarnaast zou ik een email notificatie aanbevelen. Eerst had ik dat zelf ook niet en toen waren alle mooie opdrachten vaak al weg op het moment dat ik ze in wilde gaan plannen. Dat werkt met een email notificatie veel beter 😊