Wij willen verspilling tegengaan

Waarom moeten mensen dagelijks zelf in een auto of busje stappen om hun grote aankoop op te halen? Van meubels tot wasmachine tot fiets of schilderij, het is een kostbaar gedoe om dit van A naar B te krijgen. Dat terwijl er duizenden lege auto's en busjes op de weg zijn. Wat een verspilling van co2, tijd en geld..

Onze ambitie: co2, tijd en euro's besparen

PickThisUp helpt inmiddels duizenden consumenten en (mkb) bedrijven met het bezorgen van grote, lastige of kwetsbare spullen door koerier en transportbedrijven die toch al rijden, te vergelijken.Met één belangrijk doel: Verspilling tegengaan door wat terug te geven! Tijd aan jouw agenda, co2 besparing aan de natuur en wat extra euro's aan de portemonnee van de hardwerkende ZZP'ers.

Daarbij hebben we een grote ambitie: 100 miljoen kg co2 besparen! Waarom? Omdat we vastbesloten zijn om de wereld beter achter te laten dan we er in kwamen. Niet een klimaat neutraal leven, maar een klimaat verbeterend leven. Daar komen wij iedere dag ons bed voor uit, en jij?

338.290 kg
CO2 bespaard
59.340
Uur bespaard
€156.545
Euro bespaard

Compenseer eenvoudig de uitstoot van jouw transport

Om ieder transport zo duurzaam mogelijk te maken bieden wij je de mogelijkheid om de CO2-uitstoot van jouw bezorging te compenseren. In ruil daarvoor plant PickThisUp bomen samen met Stichting Trees for All die al sinds 1999 miljoenen bomen en struiken heeft geplant.

Hoe het begon

Toen Arjen, één van de oprichters van PickThisUp, in 2014 zijn Marktplaats aankoop moest ophalen uit Middelburg en meer dan 6 uren van zijn vrije dag in de auto had doorgebracht, bleef deze ervaring voor enkele maanden bij hem hangen. Dit kon en moest anders en daarom werd in mei 2015 PickThisUp opgericht.

Onafhankelijk
Geen hiërarchie en geen veroordeling. Elk probleem van klant of koerier lossen we zo neutraal mogelijk op.
Eigen verantwoordelijkheid
Afspraak = Afspraak. Dat verwachten wij van onszelf, van onze koeriers en van elkaar. Daar mag je ons aan houden.
Leren door te doen
We leren van de feedback van onze klanten en de koeriers. Zo maken we PickThisUp elke dag een beetje beter.

Pers & Media

De telegraafRTLZVolkskrantSproutBusiness Insider